Sierpień 22, 2018

Czy reklama restauracji w agregatorach opinii, takich jak Yelp czy Gdzie Zjeść jest skuteczna?

Michaela Luca, adiunkt w Harvard Business School, opublikował artykuł wykazujący, że 16% recenzji pojawiających się na portalu Yelp, to fałszywe wpisy. To postawiło pod znakiem zapytania […]
Sierpień 22, 2018

Food cost – finansowy aspekt działania restauracji.

Co to jest food cost? Food cost to informacja jaki jest koszt zakupu artykułów spożywczych w danym okresie. Jeśli food cost liczymy co miesiąc (polecamy), to […]
Sierpień 22, 2018

Krótka historia zawrotnej kariery dodatku skrobiowego

Francuzi mają powiedzenie “Avoir les yeux plus gros que le ventre” czyli „Mieć oczy większe niż brzuch” dotyczy ono sytuacji, kiedy ktoś nie jest w stanie […]
Sierpień 22, 2018

Makroekonomia w kuchni

Czy informacje płynące z mediów zajmujących się gospodarką mają znaczenie dla szefa kuchni i właściciela małej restauracji? Zerknijmy dziś na te, które mogą wpłynąć na to […]
Sierpień 22, 2018

Płynność finansowa w gastronomii czyli od zysku na papierze ważniejsza jest gotówka w kieszeni.

W restauracji zazwyczaj nie mówi się o płynności, ponieważ klienci regulują swoje zobowiązania na miejscu, od razu. Nieco inaczej jest jedynie w przypadku realizacji cateringowych. Jednak […]
Sierpień 21, 2018

Okiem roślinożercy

Jestem wegetarianką i 5 razy w tygodniu jadam w restauracjach. No dobrze, jestem wegetarianką „oszukaną”, bo w moim menu są też ryby i owoce morza, ale […]
Maj 11, 2018

Food cost – religia współczesnej gastronomii