Michaela Luca, adiunkt w Harvard Business School, opublikował artykuł wykazujący, że 16% recenzji pojawiających się na portalu Yelp, to fałszywe wpisy. To postawiło pod znakiem zapytania wiarygodność tego typu źródeł, a tym skuteczność inwestowania w reklamę, którą oferują. Dlatego też przeprowadzono dalsze działania pod przewodnictwem Michael’a Luca, aby zweryfikować skuteczności promocji. Na tego typu portalach
Wybrano próbę 18.295 restauracji amerykańskich, a spośród nich wyselekcjonowano 7.210 tych, które nigdy nie zamieszczały reklamy w Yelp. Następnie przygotowano i opublikowano darmowe ogłoszenia dla każdego z tych miejsc. Objęte trzymiesięczną akcją restauracje odnotowały znaczący wzrost odwiedzin swoich stron internetowych: +22% z komputerów; +30% z telefonów; w sumie +25% wejść. Użytkownicy portalu zdecydowanie częściej prosili o przekierowanie do obiektu (+18%); częściej dzwonili (+13%) i częściej klikali na stronę internetową restauracji (+9%).
Te różnice zniknęły, kiedy ogłoszenia zostały wygaszone. Wygląda więc na to, że reklama w tego typu źródłach ma mierzalny pozytywny wpływ nawet w przypadku firm, które na co dzień nie inwestują w reklamę. Zwiększa ona widoczność marki dla konsumentów i prowokuje do odwiedzenia naszej restauracji.
Źródło: Harvard Business Review, kwiecień – maj 2018, edycja francuska, Les “search ads” sont-elles vraiment performantes?